Temat dnia: DBAMY O HIGIENĘ
09.03. WTOREK
Cele:
- Wzbogacanie słownika dzieci o nowe pojęcie: higiena osobista,
- Uświadomienie dzieciom wpływu mycia ciała na nasze zdrowie.
- Zapoznanie ze sposobem wykonania kubeczka metodą orgiami,
- Zapoznanie z pojęciami: zęby mleczne, zęby stałe,
- Utrwalenie zasad higieny jamy ustnej.
Na początek piosenka z pokazywaniem na rozgrzewkę.
„Czy potrafisz?” – zabawa ruchowa. Dziecko porusza się po pokoju w rytm muzyki, na przerwę rodzic wyznacza różne zadania:
– Dwie nogi i ręka na podłodze,
– Dbamy o zdrowie…
– Dwie ręce i noga na podłodze,
– Chwytamy się za ucho,
– Ręce i stopy nie mogą dotykać podłogi,
– Głowa dotyka ściany,
– Brzuch dotyka podłogi, itp.
„Staś brudasek” – słuchanie wiersza Anny Surowiec.
co mu mycie szło opornie,
chodził brudny cały dzień,
taki to był z niego leń.
W domu wszyscy protestują
i do mycia nawołują.
Ależ Stasiu! To żenada!
Brudnym chodzić nie wypada.
Co powiedzą na to dzieci?
Brzydko brudem stale świecić!
Buzię czarną masz jak smoła.
„Brudas” idzie! Będą wołać.
– nie obchodzi mnie to wcale,
ja się czuję doskonale,
brud nie gryzie wcale mnie
niech się myje ten, kto chce!
Szczotka, mydło już są w koszu,
bo przyborów tych nie znoszę.
Mama ręce załamuje,
że syn źle się zachowuje.
Tata chodzi stale zły,
a Staś dalej w brudzie tkwi.
Nie używa wody, mydła,
jest podobny do straszydła.
Lecz nie rusza go to wcale,
myć się nie zamierza dalej.
Na uwagi Staś jest głuchy,
nie ma w nim też żadnej skruchy,
gdy rodzice go strofują
i do mycia przywołują.
Stasiu! Brudny jesteś nieustannie,
czas się już wykąpać w wannie,
umyć czarne ręce, buzię,
dosyć już żyć w takim brudzie!
Czas przeprosić mydło, wodę
no i zadbać o urodę.
Lecz tu widać już z daleka,
że choroba tylko czeka,
by „przytulić” się do Stasia
i kto będzie go pocieszać,
kiedy w łóżku będzie sam?
Ja mu wtedy radę dam:
Jak się szybko nie umyjesz
To się bawić będziesz sam!
My nie chcemy mieć smolucha,
lecz czystego Stasia zucha,
Który czesze się i myje,
buzię, ręce oraz szyję.
Rozmowa na temat wiersza:
– Jak nazywa się bohater wiersza?
– Czego nie lubił robić Staś?
– O co rodzice prosili synka?
– Czy Staś słuchał rad rodziców?
– Kto z was chciałby się bawić ze Stasiem?
– Jakie rady dalibyście chłopcu?
Co się dzieje, gdy nie myjemy zębów
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2016/12/zab9.jpg
„Kubek, pasta i szczoteczka” – ćwiczenia grafomotoryczne. Rysowanie po śladzie kubeczka, pasty do zębów i szczoteczki oraz mydła. Ozdabianie kubka, kolorowanie obrazka.
https://i.pinimg.com/564x/13/7c/e3/137ce374cf4c522923efb0588dea2165.jpg
„Zabawy z literą C, c”
Oglądanie filmu edukacyjnego
https://www.youtube.com/watch?v=vkfIPu8wZiE
– https://drukowanka.pl/kolorowanka/litera-c/
- Wyklej plasteliną kropeczki znajdujące się w literce „C”
- Pisanie litery „C” po śladzie
– http://bystredziecko.pl/karty-pracy/nauka-pisania/3/c-nauka-literek.pdf
You must be logged in to post a comment.